Angående TV2 og Altibox

Til beboere i Skeiegrenda 1 fra Bergen Fiber,Altibox. 

Altibox har dessverre ikke kommet til enighet med TV 2 om en ny avtale innen fristen. Inntil denne er på plass, har vi ikke rettigheter til å sende TV 2s kanaler. Vi er lei oss for at dette rammer kundene våre, og vil gjøre det vi kan for å få kanalene på plass så raskt som mulig.   
  
Med jevne mellomrom reforhandles avtalene med kanalene og strømmetjenestene vi tilbyr. Når vi går inn i slike forhandlinger, har vi som mål å inngå en avtale som gjør det enkelt å være tv-kunde, og som gir stor grad av fleksibilitet og valgfrihet til å se det du vil, når du vil. Vi ønsker at beboerne skal ha enkel tilgang til sine favorittprogrammer, strømmetjenester og den beste sporten, enten de bruker tv-en i stua, ser på appen, er på hytta eller på farten.   
  
Inntil videre må beboere som ikke klarer seg uten TV 2, selv abonnere på TV 2 Play eller annen strømmetjeneste via mobil, nettbrett eller PC.  
  
Kompensasjon og informasjon  
Så lenge kanalene er borte vil vi tilby kompensasjon, som vi håper vil hjelpe på beboernes tålmodighet. Alle boenhetene får 50 ekstrapoeng, som allerede er tilgengelig på beboernes Mine sider. Poengene kan benyttes til å velge inn HBO Max eller Viaplay – eller noe helt annet. Utvalget finner du på https://www.altibox.no/privat/tv/innholdsoversikt/.  

Beboere med oppgradert tv-abonnement får mulighet til å aktivere en rabatt på 100 kroner hvis de ønsker det i stedet for ekstrapoeng. Rabatten vil bli trukket fra beboerens første mulige faktura etter at kunden har aktivert den på Mine sider. Kompensasjonen gjelder selvsagt bare beboere som har valgt tv fra oss. Beboere som bare har valgt eller abonnerer på internett vil ikke bli berørt. 

Vi vil også informere beboerne per e-post. Dersom beboer likevel ikke mottar denne informasjonen skyldes, det enten at e-posten har havnet i søppelfilteret eller at vi mangler e-postadressen. Beboer må i så fall kontakte kundesenteret vårt for å registrere e-postadressen sin og få tilgang til informasjon.
 
Hold deg gjerne oppdatert om forhandlingene på altibox.no/info.  

Vi har stor forståelse for at dette er en frustrerende situasjon.   
Tusen takk for tålmodigheten.  
  
Vennlig hilsen  
Altibox og Bergen Fiber 

Andre artikler